آموزشترفندهانرم‌افزارویدیو

ترفند ۷: راه‌حل مشکل لیسپ کاتب با حرف «ح»

فارسی نوشتن توی محیط اتوکد همیشه داستان‌ها و سختی‌های خودش رو داشته. مثل اضافه کردن فونت‌های فارسی به اتوکد، ساخت استایل مخصوص فارسی، استفاده از لیسپ کاتب (یا ابزارهای مشابه دیگه) و بعد موقع جابه‌جایی و ارسال فایل‌ها هم مشکل گم شدن فونت‌ها و …

در عین حال، این کارهای به نسبت دشوار همه دردسر ماجرا نیست. یکی از باگ‌های کاتب اینه که حرف «ح» رو در آخر کلمه (چه چسبیده و چه تنها) درست نشون نمی‌ده. کلماتی مثل «طراح» یا «سطح» عملا قابل خوندن نیستند. توی این ویدیو راه‌حل این مشکل رو توضیح دادم. به صورت خلاصه متن رو که نوشتید، باید پالت Properties رو باز کنید و بعد کلمه‌ای که انتهاش «ح» داره رو انتخاب کنید. توی پالت Properties و توی ردیف Contents برای «ح» تنها دنبال یه علامت مثبت و منفی «±» بگردید و پاک‌اش کنید و به جاش بزنید 177%% (درصد درصد صدوهفتادوهفت) و برای «ـح» چسبان دنبال علامت درجه «°» بگردید و بعد پاک کردن به جاش بنویسید 176%% (درصد درصد صدوهفتادوشش) و اینتر بزنید. توی ویدیویی که در ادامه اومده، همین راه‌حل رو کامل توضیح دادم.

ویدیویی که در ادامه می‌بینید از کانال معمارافزار در آپارات بارگذاری شده و از همان‌جا هم قابل دانلود است. همچنین می‌توانید این ویدیو را با کیفیتی بالاتر در کانال یوتیوب معمارافزار هم ببینید.



اگر به جمع مشترکین خبرنامه معمار افزار بپیوندید، می‌توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل‌تان دریافت کنید. همچنین می‌توانید فید معمار افزار را در فیدخوان‌تان دنبال کنید. هر دوی این گزینه‌ها رایگان هستند.

3 thoughts on “ترفند ۷: راه‌حل مشکل لیسپ کاتب با حرف «ح»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *