آموزشمقالاتنرم‌افزارویدیو

مجموعه آموزش ویدیویی اتوکد ۲۰۱۴ گردویار

دوستانی که من را می‌شناسند می‌دانند که یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های فعالیت من تدریس نرم‌افزارهای ترسیمی و بویژه اتوکد است. خوشبختانه اوایل اردیبهشت ماه امسال از طریق یکی از دوستان فرصتی فراهم شد تا برای تهیه یک بسته آموزشی ویدیویی با شرکت گردو همکاری کنم. مراحل ضبط و تهیه ویدیوها و همین‌طور مراحل پساتولید بسته آموزشی چند ماهی به طول انجامید و بالاخره اواخر پاییز سال گذشته این محصول روانه بازار شد.

GerdooYar-AutoCAD

این مجموعه از سری بسته‌های گردویار، حاوی حدود ۱۹ ساعت ویدیوی آموزشی است که مباحث متعددی از مبتدی تا تقریبا پیشرفته را پوشش می‌دهد. برخی از مباحثی که آموزش داده شده‌اند عبارتند از:

  • تنظیم محیط کار اتوکد براساس نیازهای شخصی
  • درک آناتومی دستورات انوکد
  • مدیریت فایل‌های ترسیم
  • درک مختصات و روش‌های تامین دقت ترسیم
  • انجام ویرایش‌های ساده و پیچیده روی اشیا
  • اصول مدیریت ترسیم به کمک لایه‌ها
  • ایجاد انواع Annotation از متن‌ها و اشاره‌گره‌ها گرفته تا اندازه‌گذاری
  • نحوه ساخت، استفاده و مدیریت بلوک‌ها
  • کار با تصاویر و انواع Xrefها
  • تنظیم ضخامت‌ها و استایل‌های چاپ
  • ایجاد و تنظیم Layoutها با ابعاد و مقیاس‌های مختلف
  • نحوه ایجاد خروجی‌های محتلف از فایل‌های اتوکد

با این که بواسطه نوع قراردادم با شرکت گردو، هیچ نفع مادی از فروش این بسته‌ها نصیب من نخواهد شد اما باز هم خرید آن را به کسانی که قصد دارند کار با اتوکد را آغاز کنند و همین‌طور کسانی که آشنایی اندکی با این نرم‌افزار داشته و قصد تکمیل دانش خود را دارند پیشنهاد می‌کنم.

چرا خرید این بسته را پیشنهاد می‌کنم؟

دلایلی که باعث می‌شوند خرید این بسته را توصیه کنم این‌ها هستند:

قابلیت مشاهده نامحدود

با توجه به ویدیویی بودن درس‌ها امکان بازبینی دوباره و چندباره و تاکید بر قسمت‌های دشوار مباحث به سادگی وجود دارد. درست بر خلاف کلاس‌های درس که مطالب معمولا یک یا نهایتا دوبار توضیح داده خواهند شد.

مثال‌ها و تمرینات

برای درک بهتر مفاهیم مطرح شده مثال‌های متعددی مورد استفاده قرار گرفته است که غالب آن‌ها با توجه به نیازهای کاربران ایرانی و با نمونه نقشه‌های مرسوم ما انتخاب شده‌اند. همچنین فایل‌های خام هر یک از تمرینات هم در اختیار کاربر قرار داده شده تا همراه با دیدن دروس بتواند موضوعات را به صورت عملی نیز تمرین کند.

کیفیت بالای ویدیوها

برخلاف برخی محصولات آموزش ویدیویی موجود در بازار که با کیفیتی نازل و روی سیستم‌های خانگی تهیه شده‌اند، ویدیوهای این مجموعه در استودیویی به نسبت مجهز و با کیفیتی بالا ضبط، بازبینی و اصلاح شده‌اند. در نتیجه کیفیت نهایی محصول از دید من بهتر از بسیاری از نمونه‌های موجود است.

قیمت مناسب

با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، فاکتور قیمت هم یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند مخاطب را به خرید این مجموعه ترغیب کند. قیمتی که برای این بسته در نظر گرفته شده (حدود ۱۸ هزار تومان) کمتر از یک سوم هزینه یک ساعت آموزش خصوصی است! علاوه بر ویدیوها در این بسته سورس نصب نسخه 2014 برنامه اتوکد هم موجود است که خود به تنهایی قیمتی حداقل ۵۰۰۰ تومانی دارد. و البته فراموش نکنید که هر بسته روی ۵ کامپیوتر قابل نصب خواهد بود.

نمونه ویدیوها

با اجازه از شرکت گردو من یکی از این ویدیوها را به عنوان نمونه در این‌جا آورده‌ام.

این ویدیو را می‌توانید در آپارات یا یوتیوب هم ببینید. (نکته این که آپارات کیفیت ویدیو را تا 640 کاهش می‌دهد. ویدیوی روی یوتیوب کیفیت بهتری دارد.)

کجاها به فروش می‌رسد؟

دیجی‌کالا معتبرترین فروشگاه اینترنتی است که این محصول را عرضه می‌کند. غیر از آن آرمیندو هم این محصول را عرضه کرده و البته از فروشگاه اینترنتی شرکت گردو هم می‌توانید خرید کنید. اگر هم به خرید به صورت فیزیکی علاقه بیشتری داشته باشید، می‌توانید آن را از غالب فروشگاه‌های محصولات نرم‌افزاری تهیه کنید.

نظر شما

و البته نظر شما هم در مورد این محصول خیلی مهم است. اگر این مجموعه را تهیه یا به هر نحوی استفاده کرده‌اید خوشحال می‌شوم عیب و ایرادها یا مزیاتش را در کامنت‌ها مطرح کنید.

One thought on “مجموعه آموزش ویدیویی اتوکد ۲۰۱۴ گردویار

  • وفا موقر

    سلام استاد عزیز وقت بخیر، خواستم راهنمایی بفرمایید چجور میتونم مجموعه اموزشی اتوکد 2017 شما رو تهیه کنم؟ اول به سایت گردو سرزدم ولی اونجا زده بود ناموجود به دیجی کالا هم سرزدم اونجا هم نبود،خواهش می کنم برای تهیه این مجموعه ارزشمند راهنمایی بفرمایید و اگه خودتان شخصا امکان ارسال دارید لطفا بفرمایید تا بابت پرداخت هزینه و ارسال بسته اقدام کنم،خیلی خیلی ممنونم از شما و باز هم بابت تهیه این مجموعه ارزشمند از شما تشکر می کنم. وفا موقر
    شماره تماس:09363171670

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *